Z CYKLU „SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU” - TIKKURILA GOŚCIŁA POLSKO-NIEMIECKĄ GRUPĘ MŁODZIEŻY

28-09-2015

W miniony wtorek (22.09.2015 r.) firma Tikkurila Polska SA miała przyjemność gościć w swojej siedzibie polsko-niemiecką grupę młodzieży wraz z opiekunami. Goście z Niemiec przybyli do Dębicy w ramach projektu „Chronić przyrodę, zachować różnorodność”. Jest to wspólny projekt uczniów niemieckiej szkoły KGS w Wittmund oraz uczniów Zespołu Szkół nr 2 im. Eugeniusza Kwiatkowskiego nr 2 w Dębicy.

Do realizacji projektu o charakterze ekologicznym zainspirowały młodzież piękno i różnorodność lokalnych krajobrazów. Dostrzegając konieczność ich zachowania i troski o nie, uczniowie obu szkół postanowili zająć się problematyką lokalnej ochrony środowiska w swoich miejscowościach. Projekt obejmuje nie tylko rozważania teoretyczne, m.in. wspólną naukę, spotkania, wywiady, ale także zajęcia praktyczne, np. uczestniczenie w pracach i aktywnościach w terenie.

Jeden dzień polscy i niemieccy uczniowie spędzili wspólnie z Tikkurila. Wizytę w firmie rozpoczęła krótka prezentacja o społecznej odpowiedzialności firmy oraz jej działaniach w zakresie ochrony środowiska. Następnie goście odwiedzili dział RDI (Dział Badań, Rozwoju i Innowacji), gdzie dowiedzieli się, jak wygląda praca nad opracowaniem i rozwojem ekologicznych farb. Był to doskonały wstęp do części praktycznej, podczas której młodzi eko-entuzjaści mogli osobiście wypróbować produkty Tikkurila, podczas wizyty w prowadzonym przez firmę Centrum Szkoleniowym „Paletti”.

Następnie wspólnie z przedstawicielami Tikkurila grupa udała się do Nadleśnictwa Pustków, które było współorganizatorem drugiej części dnia. Uczniowie mieli okazję wysłuchać ciekawostek „z życia lasu”, a na koniec wzięli udział w zorganizowanym specjalnie dla nich konkursie na największą ilość zebranych żołędzi. Na zwycięzców czekały atrakcyjne nagrody. Intensywny dzień zwieńczyło wspólne biesiadowanie przy ognisku.

„Chronić przyrodę, zachować różnorodność” to bardzo wartościowy projekt. W ciekawy i atrakcyjny dla uczestników sposób pozwala zwrócić uwagę młodego pokolenia na kwestie związane z ekologią, które są bardzo bliskie firmie Tikkurila. Dodatkowo ułatwia uczniom nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z rówieśnikami z innych krajów, poznanie ich kultury, zwyczajów, a przy tym rozwija ich umiejętności językowe. Dlatego firma Tikkurila z przyjemnością wsparła tą inicjatywę” – mówi Magdalena Olszewska, kierownik ds. komunikacji Korporacyjnej i PR Tikkurila Polska SA.

Źródło: Informacja prasowa Tikkurila Polska S.A.

statystyka